VWmotion.lv • Apskatīt tēmu - Dzinēja jaudas mērīšana

Dzinēja tūnings

Dzinēja jaudas mērīšana

Diskusijas par dzinēja jaudas un darbības uzlabošanu
Reklāma
 

Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt cypress » 2013/Apr/17, 19:48

radās interese par tām jaudu mērīšanām

vai tad nav tā, ka dzinēja jaudu tā droši var nomērīt tikai motorstendā, bet uz ruļļiem nomēra to, kas nonāk līdz ratiem un tad kompis vēl sarēķina zudumus transmisijā un izkaukulē teorētisko dzinēja jaudu?
cypress
 
Atbildes: 279
Pievienojies: 2009/Jan/08, 13:15

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt GintsK » 2013/Apr/17, 22:24

Pa lielam taisnība. Neviens nevar precīzi zināt, cik pazūd pa ceļam. Stendi vai to operatori vai nu visu pieņem, vai arī daļu zudumus nomēra un pārējo pieņem atkarībā no transmisijas veida, stāvokļa.
Vai kā dara amerikāņi - vienkārši mēra jaudu uz ruļļa.

Šajā pasaules daļā visi grib zināt motora jaudu.
Savukārt tupam mērījumam uz ruļļa ir trūkums: otrreiz mašīnu tā nepiesiesi, riepas būs citas utt...

Motoru stends... Vai Tu skrūvētu savu ārā? Ir tikai daži gadījumi gadā, kad sanāktu sakomplektēt motoru ar perifēriju, lai pieskrūvētu stendam pirms pats auto ir gatavs. Lauvas tiesa ir vai top reizē ar auto.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt Kaross » 2013/Apr/17, 22:34

GintsK rakstīja:Es arī atvainjos par offtopiku. Kur ir tas stends, kas pilnpiedziņai mēra uz riteņiem? Lietuvā? Rolis mēra motora jaudu.

Ja par topiku: es skatītos kompresora karti. Ir baigā starpība, vai 1.4 bar pūš pie 1800rpm vai moka to pat pie 3500. Manauprāt svarīgi vienkārši neiet ārpus tās "salas" - tas arī ir tas, ko ražotājs paredzejis. Galā ir jāpūš minimālais spiediens, pie kura turbīna dod max ražību.

Kāds var iemest linku uz dotā kompresora karti??


Tādu lietu es nezināju. Kā vispār var Rolis pateikt dzinēja jaudu?! Tad jau tai mērīšanai ir maza jēga. Biju pārliecināts, ka ja mēra, tad mēra to kas ir uz ruļļiem. Manuprāt vienīgais daudz maz precīzais mērījums. Līdz dzinēja jaudai taču ir daudz sarežģītāks ceļš un neprecīzāks.

Domāju, ka nav jēgas runāt par to cik precīzi nosien vai kādas riepas. galvenais, lai ruļļi labi un neizspolē. Parasti jau tāpat mēra vairākas reizes un mērījumi atšķirās par pāris nenozīmīgiem zirgiem. Labi 1000zs projektiem tur pat par 30zs staigā, bet nu tāpat labāk nekā uz ceļa rēķināt.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt cypress » 2013/Apr/17, 22:48

GintsK rakstīja:Pa lielam taisnība. Neviens nevar precīzi zināt, cik pazūd pa ceļam. Stendi vai to operatori vai nu visu pieņem, vai arī daļu zudumus nomēra un pārējo pieņem atkarībā no transmisijas veida, stāvokļa.
Vai kā dara amerikāņi - vienkārši mēra jaudu uz ruļļa.

Šajā pasaules daļā visi grib zināt motora jaudu.
Savukārt tupam mērījumam uz ruļļa ir trūkums: otrreiz mašīnu tā nepiesiesi, riepas būs citas utt...

Motoru stends... Vai Tu skrūvētu savu ārā? Ir tikai daži gadījumi gadā, kad sanāktu sakomplektēt motoru ar perifēriju, lai pieskrūvētu stendam pirms pats auto ir gatavs. Lauvas tiesa ir vai top reizē ar auto.


Nē nē es toč neskrūvētu :mhihi: pēc tava komenta jautājums vienkārši radās blakus topikā un kāds pārmeta te. tad kā tur paliek, ko tad tas Ulda stends mēra :twisted:

nu šajā pasaules malā droš, ka tā jaudas mērīšana nav tik pieejama visiem un visi "mērās" ar rūpnīcas uzdotajām, kas ir motora
cypress
 
Atbildes: 279
Pievienojies: 2009/Jan/08, 13:15

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt gatis03 » 2013/Apr/17, 23:28

man ir jauna mērlenta :esmu_lol:

varu samērīt..... jaudu
gatis03
 
Atbildes: 109
Pievienojies: 2007/Mai/02, 18:24
Braucu ar: k2; e-talons

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt Jonix » 2013/Apr/17, 23:31

Protams, jaudas stendu precizitāte ir apšaubāma tieši iepriekš minēto iemeslu dēļ. Manuprāt, kaut cik precīzs veids ir jaudas mērīšana pirms un pēc izmaiņām.
Tikai čipošanas rezultātā tas nav sarežģīti - sākumā nomēra jaudu ar rūpnīcas ecu, pielīdzina to standarta jaudai (var arī nepielīdzināt), tad nomēra jaudu ar čipotu vadības bloku, kur tiek iegūts gan jaudas līkņu atšķirības, gan jaudas pieauguma proporcija, kas ļauj pieņemt jaudas pieaugumu.
Mainot komponentes gan ir sarežģītāk, jo rezultātu precizitāti var izmainīt gan gaisa mitrums, gan temperatūra, gan konkrētā momenta atmosfēras spiediens, arī riepas utt. utt.
Chiptuning
DPF serviss
Autoserviss
Diagnostika
IMMO off

www.Remap.lv
+371 2-9861-891
Lietotāja avatars
Jonix
 
Atbildes: 1928
Pievienojies: 2006/Okt/05, 21:46
Atrašanās vieta: audi-style.lv
Braucu ar: A4 TDI

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt GintsK » 2013/Apr/18, 0:05

Roļa stends dod laukā motora jaudu. Pie tam ļoti ticami. Pēc katra mērījuma seko izripošanas zudumu mērījums, kuru stends pieskaita un tad pēc savām formulām atkarībā no piedziņas veida, spiediena un temperatūras dod arā rezultātu.
Labs ar to, ka nav tik būtiski, kādas riepas, savērsums, piespiedējspēks spiediens... Esmu mainījis riteņus - rezultāts nemainās.
Laika apstākļus un iesūcamā gaisa temperatūru stendi ņem vērā: teorētiski rezultāts iznāk viens - pārrēķināts uz normāliem laika apstākļiem - neatkarīgi vai izdarīts skaidrā ziemas dienā vai vasaras sutoņā pirms negaisa.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt cypress » 2013/Apr/18, 0:17

nu jā, bet tad jau drīzāk uz ratiem... jo mēra jau no ruļļiem, tad samēra zudumus un programma saskaita un iedod it kā dzinēja jaudu, ne?
cypress
 
Atbildes: 279
Pievienojies: 2009/Jan/08, 13:15

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt cypress » 2013/Apr/18, 0:21

ja kas es nepiekasos :oops:

protams, nav jau svarīgi kā īsti mēra, galvenais jau ja salīdzina, tad lai tās "mērlentas" ir vienādas. A to vienam ruļļi, vienam vag-coms, trešam Lietuva, ceturtam G-techs utt :mhihi:
cypress
 
Atbildes: 279
Pievienojies: 2009/Jan/08, 13:15

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt Kaross » 2013/Apr/18, 8:17

GintsK rakstīja:Roļa stends dod laukā motora jaudu. Pie tam ļoti ticami. Pēc katra mērījuma seko izripošanas zudumu mērījums, kuru stends pieskaita un tad pēc savām formulām atkarībā no piedziņas veida, spiediena un temperatūras dod arā rezultātu.
Labs ar to, ka nav tik būtiski, kādas riepas, savērsums, piespiedējspēks spiediens... Esmu mainījis riteņus - rezultāts nemainās.
Laika apstākļus un iesūcamā gaisa temperatūru stendi ņem vērā: teorētiski rezultāts iznāk viens - pārrēķināts uz normāliem laika apstākļiem - neatkarīgi vai izdarīts skaidrā ziemas dienā vai vasaras sutoņā pirms negaisa.


O.k. Tas jau izklausās ticami, ja pat bijuši testi ar citām riepām.
Tādā gadījumā Roļa stends varētu būt labs diagnostikas rīks transmisijai. :)

Varbūt zini kā atšķirās Jelgavas stends? Cik precīzs?
Interesanti salīdzināt un apskatīt LV pieejamās iespējas.

Tātad cik es zinu LV ir vismaz 5 stendi.


1. Chiptuning.lv. - 2WD
2. Rolis. 4WD stends
3. Alternativo degvielu zinatniska laboratorija, Jelgava. 2WD.
4. OSC stends http://osc.lv/autosport-engineering/cha ... o-testing/ - 2WD
5. Startline.lv - it kā ir kaut kāds, bet nezinu neko vairāk.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt GintsK » 2013/Apr/18, 9:04

Jelgavas stends mēra papagaiļos jaudu uz riteņiem. Tas ir Mustang, kuri kaut kāda suņa pēc rāda mazāk par citiem stendiem. Spekulatīvi, lai dabūtu motora jaudu uz RWD, jāpieliek 20...30%. Zudumi nav tik lieli. Toties ir labas lietas. Mehāniski ļoti liels rullis ap metru diametrā uz kura neizslīd un nekarst riepas. Tur baigo jaudu. Man nav vēl nekas bijis, ko nevar noturēt. Bremze var absorbēt ap 700...900Zs, mērīt var 1500 - rullim ir milzu inerce. Telpa ir ļoti liela abās pusēs atverama - tātad vismaz kaut kāda ventilācija. Mērījumi savā starpā ir identiski un uzskatāmi. Tamdēļ es tur esmu biežs viesis.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt GintsK » 2013/Apr/18, 9:12

OSC ir paštaisīts stends, kurš īsti nav pabeigts - bremzi jāslogo ar barokli.
Chiptuning ir kaut kāds čehu vai tml. Mazām jaudām. Bieži met vilnīti mērījumos.
Par to jauno nebiju pat dzirdējis! Pēc bildēm izskatās, ka ventilācijai atkal ietaupīts. Tā nav problēma, ja jāizdara viens mērījums. Ja jāregulē no nulles - strādāt nav iespējams. Telpas aprīkojums paņem gandrīz tik pat cik stends. Neviens tik daudz netērē. Visur ventilācija ir par švaku.

Zinu divas garažas, kas sola 4wd stendus. Bet...
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt Kaross » 2013/Apr/18, 14:25

GintsK rakstīja:Jelgavas stends mēra papagaiļos jaudu uz riteņiem. Tas ir Mustang, kuri kaut kāda suņa pēc rāda mazāk par citiem stendiem. Spekulatīvi, lai dabūtu motora jaudu uz RWD, jāpieliek 20...30%. Zudumi nav tik lieli. Toties ir labas lietas. Mehāniski ļoti liels rullis ap metru diametrā uz kura neizslīd un nekarst riepas. Tur baigo jaudu. Man nav vēl nekas bijis, ko nevar noturēt. Bremze var absorbēt ap 700...900Zs, mērīt var 1500 - rullim ir milzu inerce. Telpa ir ļoti liela abās pusēs atverama - tātad vismaz kaut kāda ventilācija. Mērījumi savā starpā ir identiski un uzskatāmi. Tamdēļ es tur esmu biežs viesis.



Kas tas par Mustang?
Ruļļi viņiem tiešām lieli. Tas viņiem ir baigais pluss. Riepām slodze arī mazāka. Tad laikam apraksts pieklibo šajā forumā. http://www.subarupower.lv/forum/viewtop ... f=24&t=113
max 200km/h nevajadzētu būt. ja nu vienīgi dēļ milzīgās ruļļu inerces.

Ir man arī zināms viens projekts priekš 4WD. Meklējām kur varētu tādus metrīgos ruļļus izgatavot. Pirkt no Eiropas vai ASV maksā baigo kosmosu tāda izmēra. Pašlaik nedaudz apstājies. tik daudz cik bedre paredzēta. :D
Tas vēl būtu mazākais. ir daudz citu neskaidrību.

Attēls


Patīk cilvēku izdoma. Laikam kaut kāds soms bija.

Attēls

p.s. vari pačukstēt par tām garāžām?
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt GintsK » 2013/Apr/18, 14:47

Da es nezinu modeli. Bet Mustang ir otrais populārākais aiz DynoJet iekš USA. Un tikai tāpēc, ka Dynojet ir lētāks.

Par ātrumiem. Tas ir sevišķi būtiski jaudīgajiem. Rolim, ja pareizi atceros ir 250 vai 280 km/h ierobežojums, kuru pārkāpjot nekas nebremzējas - saimnieks reiz atļāva.
Mustangam bija kaut kas tik pat netraucējošs. Nezin kāpēc liekas, ka 320km/h = 200[b]mph[/b]

Garažas - PM.

Par chiptūninga. Mazas jaudas - domāts līdz kādiem 200...250Zs - tātad der vairumam ielinieku.
Lietotāja avatars
GintsK
Guru
 
Atbildes: 2152
Pievienojies: 2004/Dec/25, 22:22
Atrašanās vieta: Āgenskalns

Re: Dzinēja jaudas mērīšana

Atbildēt Kaross » 2013/Apr/18, 15:23

nu jā. tā jau man likās, ka 200km/h ir baigi maz.
Tātad 200mph.
Kas tieši ierobežo maksimālo ātrumu? Bremzes jauda?
Paldies par info.
Auto elektronika, TDI. Jauta PM.
Nestandarta auto elektronikas darbi.
Chiptuning, imobilaizeri
Serviss Lapsu iela 6. www.kaross-chip.lv
26265465
Lietotāja avatars
Kaross
 
Atbildes: 1307
Pievienojies: 2009/Apr/21, 23:23
Atrašanās vieta: Rīga
Braucu ar: TDI Quattro
Dzinējs: 2.5TDI

Nākošais

Atgriezties uz Dzinēja tūnings

Kas ir Pieslēdzies

Lietotāji, kuri atrodas šajā forumā: Nav reģistrētu lietotāju un 2 viesi